Zakupy w wirtualnej rzeczywistości przyniosą zupełnie nowy poziom customer experience, poprzez nowe i bardziej zaawansowane sposoby interakcji klienta ze sklepem.
Metaverse to coraz popularniejszy trend w świecie technologicznym. Jest to wirtualny świat, w którym użytkownicy wyposażeni w odpowiedni sprzęt mogą tworzyć swoje postaci, eksplorować przestrzeń i nawiązywać interakcje z innymi użytkownikami.Od czasu upowszechnienia się e-handlu obserwujemy podział na kupujących w świecie rzeczywistym i cyfrowym. Kupowanie towarów w tradycyjnych sklepach stacjonarnych daje możliwość rozmowy ze sprzedawcą, fizycznego dotknięcia lub wypróbowania produktu przed dokonaniem transakcji. Handel elektroniczny rezygnuje z fizycznego aspektu tradycyjnych zakupów, ale oferuje niespotykaną wygodę, szybkość i dostęp do praktycznie nieograniczonego asortymentu.
Metaverse to w założeniu miejsce, w którym łączą się te dwa dotychczas odrębne światy. Zakupy w metaświecie to wciąż koncepcja na bardzo wczesnym etapie rozwoju, ale niewątpliwie stanowi ona przyszłość e-handlu. To przede wszystkim zupełnie nowy poziom customer experience, poprzez nowe i bardziej zaawansowane sposoby komunikacji i lepszy kontakt z klientem. Już dzisiaj ponad 90% konsumentów na świecie deklaruje zainteresowanie metaverse, a połowa planuje z niego korzystać, gdy stanie się dostępny.
Metaverse umożliwi tworzenie wirtualnych sklepów, w których klienci będą mogli się przemieszczać, rozmawiać z doradcami, testować produkty oraz robić zakupy. Ponadto, dzięki tej technologii będzie można tworzyć wirtualne doświadczenia, np. organizować wydarzenia, które zachęcą klientów do odwiedzenia sklepu i poznania nowych produktów. Inną wizją jest doradca, który jako awatar będzie funkcjonował w czasie rzeczywistym w realnym sklepie, tuż obok klientów, mając możliwość wchodzenia z nimi w interakcje wizualne, głosowe oraz tekstowe.
Metaverse pozwoli na personalizację doświadczeń zakupowych. Sklepy będą mogły analizować zachowania klientów w wirtualnej przestrzeni i na tej podstawie oferować im dopasowane do zainteresowań i potrzeb produkty. Dzięki tej technologii sklepy będą mogły wyróżnić się na rynku, oferując unikalne i zaawansowane doświadczenia zakupowe. Globalne marki zaczynają to dostrzegać, stąd tak dużo inicjatyw związanych z metaverse ze strony takich potentatów, jak Gucci, Nike czy Carrefour.
Polecamy
Dwie karty SIM w telefonie – jak to działa i dla kogo to dobre rozwiązanie? Polecane telefony Dual SIM - czerwiec 2025.
Zobacz zestawienie bestsellerowych i najlepiej ocenianych pralko-suszarek w czerwcu 2025 roku
Samsung Galaxy S25 Edge vs Galaxy S25 Ultra. Porównujemy oba modele i podpowiadamy, który wybrać.
Apple zaprezentowało iOS 26. Masa nowości - Liquid Glass i sztuczna inteligencja Apple Intelligence.
Najchętniej kupowane i najwyżej oceniane telewizory w popularnym rozmiarze 65" – praktyczny poradnik zakupowy
Ranking najczęściej kupowanych i najwyżej ocenianych zmywarek do zabudowy w czerwcu 2025 roku.
Top 10 frytkownic beztłuszczowych w sklepach internetowych w czerwcu 2025.
5 czerwca oficjalna premiera Nintendo Switch 2. Poznaj specyfikację i możliwości konsoli. Zobacz gdzie i za ile kupić.